מקלב עושה סדר: אלו הן 3 התכליות של חוק המקוואות

    איתי גדסי No Comments on מקלב עושה סדר: אלו הן 3 התכליות של חוק המקוואות
    ח"כ אורי מקלב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    14:23
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on בחסדי שמים: סוכלה חוליית טרור שתכננה לפוצץ מטען על חיילים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "לאישור חוק המקוואות אמירה ומשמעות ברורה של סיעות הקואליציה וראש הממשלה כלפי הרפורמים וניסיונות הלגיטימציה שלהם", כך היום אמר ח"כ אורי מקלב בתגובה לאישור חוק המקוואות בקריאה טרומית.

    מקלב פירט כי "לחוק המקוואות שלוש תכליות עיקריות: האחת, שמירת הסטטוס-קוו שמקווה טהרה הוא מקווה שפועל לצורך טבילה הלכתית בלבד והכשלת הניסיון הרפומי לשנות את המצב באמצעות פסיקת בג"ץ".

    "שנית, זו בעלת אמירה ומסר כללי כלפי ניסיונות השווא המתוקשרים של הרפורמים בתקופה האחרונה כאילו קיבלו הכרה, מעמד ולגיטימציה. ושלישית, ההתלכדות של כל סיעות הקואליציה – כולל של ראש הממשלה עצמו – שתמכו והובילו את החקיקה עם כל המשמעותיות הישירות והעקיפות שיש בכך. והכשלת נסיונות האופוזיציה והארגונים השונים להרחיב בקיעים בקואליציה ולערער את יציבותה נכשלו".

    ח"כ משה גפני אמר היום בעת הצגת החוק כי "הצעת החוק הזו לא באה למנוע מרפורמים וקונסרבטיביים לטבול במקווה. להפך אנחנו מזמינים את כולם. יש החלטה של בג"ץ שאני לא מבין למה השופטים פסקו את הפסיקה הזו, ואנחנו רוצים לתקן טעות שלפי דעתנו פסק בית המשפט".

    לדברי גפני, "יש במדינה הזו יותר מקוואות פרטיות שאף אחד לא מתערב בהם אבל מקוואות ציבוריות של המדינה הם עבור טבילה הלכתית. דבר וחצי דבר לא ישתנה מהחוק הזה, מה שהיה הוא שיהיה. אני מודיע ומתחייב כאן במליאה שאנחנו ננסח את זה בוועדה באופן שיהיה ברור שלא יהיה שינוי במעמד באי המקווה".

    עוד הוא הוסיף כי "אנחנו רוצים להשאיר את המצב כמו שהוא ולא רוצים להביא למתח מיותר. מה שמדובר פה זה שרוצים לעשות גיור במקווה כשזו לא מטרת המקווה. מקווה זה נושא הלכתי זה לא בית מרחץ ולא חמאם טורקי".



    0 תגובות